Εφημερίδα Καθημερινή

Κτήμα Συγγρού: Οι Επίμονοι Κηπουροί των Αθηνών.


Οι μελισσοκόμοι, οι κηπουροί και οι βιοκαλλιεργητές αυξάνονται και πληθύνονται στο Kτήμα Συγγρού! Δεν πρόκειται για τίτλο ταινίας, αλλά για την καθημερινότητα εκατοντάδων ενηλίκων που παρακολουθούν, δις την εβδομάδα, κάποιο από τα δεκαέξι απογευματινά σεμινάρια αγροτικής εκπαίδευσης.

Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗ,
φωτογραφίες: ΚΑΝΑΡΗΣ ΤΣΙΓΚΑΝΟΣ

«Ξέχνα με τις Πέμπτες, είμαι κλεισμένος», μου είχε απαντήσει όλο μυστήριο ο φίλος μου ο Λουκάς πριν από ένα μήνα, απορρίπτοντας την πρότασή μου για απογευματινό καφέ. «Μα καλά, τι υπάρχει πιο σημαντικό από την κολλητή του;» αναρωτιόμουν όλο παράπονο. Παρακολουθώντας τον μια Πέμπτη, ανακάλυψα πού γύριζε και κατάλαβα την προέλευση των λουλουδιών που λάμβανα κάθε Παρασκευή. Ο Λουκάς, ένθερμος υποστηρικτής της βιολογικής καλλιέργειας, επιθυμούσε ανέκαθεν να μάθει τα μυστικά της – χρειαζόταν όμως έναν μύστη. Στο σεμινάριο, που προσφέρεται στο Κτήμα Συγγρού, βρήκε αυτό που ήθελε. Η αίθουσα είναι κατάμεστη και εγώ, αν και «λαθρεπιβάτις», είμαι ευπρόσδεκτη. «Κάθε χρόνο, προσπαθώ να αξιοποιώ τα απογεύματά μου μαθαίνοντας κάτι καινούργιο», μου εξομολογείται η κ. Χριστίνα Κολοβού από το μπροστινό θρανίο. «Τώρα που τα παιδιά μεγάλωσαν, μου έχουν λυθεί τα χεριά». Τις προηγούμενες χρονιές, έκανε μαθήματα γερμανικών, συνέχισε με μαθήματα καλών τεχνών. «Φέτος όμως επιλέξατε πρακτική κατεύθυνση», παρατηρώ.

Σχολιάστε

